Czy wiesz, że

Mimo obecnych cen paliwa, możesz jeździć taniej. Jest wiele sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa. Jeśli będziesz przstrzegać kilka podstawowych zasad Twoj samochód będzie zużywał nawet do 30% mniej paliwa, a tym samym więcej pieniędzy pozostanie w Twoim portfelu.
Aby zmniejszyć spalanie, warto:
- usunąć z auta niepotrzebne przedmioty o dużej wadze;
- dbać o prawidłowy stan filtrów powietrza, świec, przewodówzapłonowych;
- wyłączyć źródła dużego poboru prądu (np. klimatyzację);
- dbać o prawidłowe ciśnienie w oponach;
- zdemontować nieużywany bagażnik dachowy, źle dobrany spoiler, itp;
- unikać gwałtownego przyśpieszania;
- "hamować" silnikiem.
Możesz jeździć tanio i ekologicznie!

VW Golf zawór EGR a szarpanie silnka.

Rok temu znajomy kupił VW Golf IV 1.6 105KM.przebieg 150 000km. Samochód używany sporadycznie. Miesiąc temu zapaliły się żółte kontrolki EPC (sterowania silnika) oraz lampka sygnalizacyjna spalin (zapala się gdy występuje niesprawność, która pogarsza jakość spalin). Pojechał do warsztatu a tam podłączając pod komputer powiedzieli, że to prawdopodobnie cewki. Po wymienieniu wszystko było dobrze, ale przez jakiś czas. Ponownie zapaliła się mu kontrolka. EPC.. co prawda gaśnie po jakimś czasie, ale druga wciąż się pali. Na biegu jałowym odczuwa lekkie szarpnięcia silnika..(obroty na obrotomierzu raczej stałe)... A gdy przełącza silnik na instalację gazową to przy przyspieszaniu zaczyna mu szarpać całym silnikiem i autem. Mechanik sprawdził instalkę i wszytko jest w porządku. Wymienił olej, świece, a także cewki zapłonowe. Wcześniej jak jeździł tylko na benzynie i na gazie paliła się jedna i druga kontrolka ale gasły po około 30minutach jazdy. I nie odczuwał szarpnięć i przyspieszanie było ok. Teraz jest jak jest. Mechanicy rozkładają ręce.
Może to zawór EGR, czasem wystarczy tylko jego przeczyszczenie. Te zawory są chyba montowane w kolektorach ssących albo wydechowych.

Brak komentarzy: