Czy wiesz, że

Mimo obecnych cen paliwa, możesz jeździć taniej. Jest wiele sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa. Jeśli będziesz przstrzegać kilka podstawowych zasad Twoj samochód będzie zużywał nawet do 30% mniej paliwa, a tym samym więcej pieniędzy pozostanie w Twoim portfelu.
Aby zmniejszyć spalanie, warto:
- usunąć z auta niepotrzebne przedmioty o dużej wadze;
- dbać o prawidłowy stan filtrów powietrza, świec, przewodówzapłonowych;
- wyłączyć źródła dużego poboru prądu (np. klimatyzację);
- dbać o prawidłowe ciśnienie w oponach;
- zdemontować nieużywany bagażnik dachowy, źle dobrany spoiler, itp;
- unikać gwałtownego przyśpieszania;
- "hamować" silnikiem.
Możesz jeździć tanio i ekologicznie!

Radziecki motocykl

Witam serdecznie wszystkich hobbystów i miłośników radzieckiej , a zarazem wojskowej myśli technicznej. Motocykl zakupiłem od byłego wojskowego zza Buga. Posiada on napęd na kosz co wyróżniało ten typ motocykla wojskowego z pośród innych służących w armii sowieckiej. Inną charakterystyczną cechą jaką posiada motocykl są widniejące na wielu elementach gwiazdki będące gwarancją wojskowej jakości. Wybijane były one tylko na elementach , które przeszły rygorystyczną kontrolę i które był montowane w motocyklach tylko dla sowieckiej armii. Wyposażony jest również w skrzynie biegów ze wstecznym oraz pełen osprzęt wojskowy , tzn. : dwie skrzynki amunicyjne , kanister , saperka , siekiera , szpadel , pompka do kół , uchwyty z przodu i z tyłu wózka bocznego pod podstawę karabinu , zaciemniacz , gmol , gniazdko do latarki pod siedzeniem kierowcy . Po przywiezieniu go do kraju przeszedł gruntowny remont. Wszystko zostało rozebrane do ostatniej śrubki. Elementy pod lakier zostały wypiaskowane , a następnie pokryte firmowym podkładem i lakierem w kolorze feldgrau czyli niemieckiej armii. Błotniki i gondola wózka bocznego zostały pokryte od wewnątrz tzw. "barankiem" co wydłuża okres żywotności blach. Drobne elementy zostały ocynkowane co również chroni metal przed utlenianiem się , a tym samym nadaje motocyklowi estetyki. Silnik otrzymał nowe cylindry z tłokami , sprzęgło , wał korbowy oraz wałek i koła rozrządu. Części te z kupiłem kiedyś z jednostki wojskowej w Żytomierzu na Ukrainie. Łożyska i simeringi też są nowe. Skrzynia biegów , most i reduktor wózka bocznego też nie zostały oszczędzone i można powiedzieć , że są nowe. Poza tym wszystkim zostały założone nowe opony "kostki" , gumy pod nogi , poduszki i wszelkie inne gumy , gumki i gumeczki. Nowe też są linki , instalacja elektryczna ( okablowanie , akumulator , żarówki , regulator napięcia , prądnica , aparat zapłonowy , klakson) , pokrowiec na wózek boczny , siedzenia w koszu , kolanka , tłumiki ...

Brak komentarzy: